Forever young.

Bland det värsta jag vet är när vuxna människor i allmänhet och vuxna föräldrar i synnerhet kommenterar statusar eller bilder på facebook om alkohol. T.ex. "Vad är det jag ser i glasen ha ha ha;);) *blinkblink*" eller "Ni dricker väl inte ALKOHOL;)" eller "Ta det lugnt nu!! Ha ha ha".

För vet ni vad? Ni som är vuxna. Vi gör precis vad ni gjorde när ni var tonåringar, när ni inte kunde köpa öl på systemet, när ni inte hade fast jobb, när ni fick visa leg på krogen och när ni sov i en obäddad nittiosäng i ett tonårsrum.
Var det livshotande? Var det hemskt? Var det ett hot emot samhället?

Förmoligen inte. Det var bara spajj va, jävligt kul emellanåt? Att vara ute tills det ljusnade och dricka öl och farsans vodka? Att smyga in genom ytterdörren och ramla igenom huset och somna med ytterkläderna på? Att tycka magnus ugglas låt jag skiter stämde så jävla bra in på livet.

Så take a chillpill och låt oss också lära av våra misstag.
Och ni får ju även den fantastiska möjligheten att skaka på huvudet åt oss och säga "vad var det jag sa?", och vem vill missa den chansen? 

(Ps. jag är inte emot gränser, gränser ska finnas. Annars vet man inte när man gör fel. Men jag emot trångsynthet, fördomar och erfarenhet som används på fel sätt)

Peace fuckers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback