Jag har ett problem.


Ja, ni hörde. ETT PROBLEM. Ett grovt problem.
Har jag en tvillingsyrra som växer ur röven? Är jag gravid? Spänningen är olidlig..
...trumvirvel...

...

!!!badaam
Jo men det är såhär. Jag vågar inte gå till gymmet. 
Förr i tiden hade jag ett välanvänt gymkort. Vissa kallade mig hurtig, en annan sa till och med att jag såg "fit" ut. Sen kom sommaren. Den bedrövliga sommaren. Tanken på att man inte behöver gymkort, man rör ju på sig så mycket? (????) Sen bidrar ju alkoholen. Glassen. Slappandet. Cigaretterna och festivalerna och fyllekäket. 

Sen kom hösten. Då skaffar jag ju givetvis gymkort igen. Nu kör ju rutinerna igång liksom. NU ÄR DET VIKTIGT. Men asså. Jag är aldrig där. Jag vågar inte. Försökte i början, fick aldrig in rutinen. Orkar fan inte ens gå. 10 minuters promenad till gymmet my ass heller. Då ligger jag hellre i sängen och göttar mig. 

Sen kom varningstecknen.
#1. Jag tvingade mig dit en gång. "Det får fan va nog nu" tänkte jag. 
Jag körde 20 min crosstrainer. Sen kunde jag inte andas. Gick skamset därifrån.
#2. Jag orkade inte gå tillbaka till våran korridor från skolmatsalen. Det är en promenad på max fem minuter. Om man slackar. En kompis bar mig på ryggen. Jag fick träningsvärk i armarna som höll i en vecka. Minst. 

Så nu kände jag häromdagen att allt som krävs är träning. Nu jääävlar Emma Thee.
Ni förstår min massagelärare gav alla i klassen en utmaning att göra 40 situps + 10 armhävningar varje kväll. Undantag helger kanske. Så jag började igår.

Och mm. Visst fick jag träningsvärk. En förjävlig jävla jag-kan-fan-inte-röra-mig-ordentligt-träningsvärk.
Men inte i armarna. Inte i magen.


Jag fick träningsvärk i röven. 

Kommentarer
Postat av: jossen

hahahahahahhahahahaha

2012-01-18 @ 16:04:48
URL: http://jossenhenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback